Jag tycker Estland hade en riktigt bra låt, borde haft mer poäng. Rumänien överraskade också med en rätt bra låt. Norge, Grekland helt ok med. Island hade också en bra låt som va friskt lånad av "no more I love you" med Annie Lennox. Tatu hade en tuff låt, synd bara att framträdandet var nåt av det sämsta jag nånsin sett, dessutom kunde dom inte sjunga... England hade ju riktig otur med att bara ha bas i början av låten så dom inte hittade tonen, hehe, lät ju förfärligt.
Sämst var Ukraina, Slovenien, Irland, Polen m.fl.
Ganska många bra låtar i år iallafall.
Österike va ju ett skämt, hur det nu kan va kul att skämta om melodifestivalen som redan i sig är ett skämt...
österrike.. ja säger då det.. Värre höftvickningar får man leta efter! Hade svårt att sluta garva.. Komiskt att det gick så bra med för dem! Nåt som inte var komiskt alls är att man kan hitta på ett eget språk och sjunga nåt som ingen förstår nåt av och ändå nästan vinna melodifestivalen.
Annars kan man ju nästan piska mattan med alla bara för att man är jättestora och allmänt otrevliga.. deras manager var nog helnöjd med all pr han fick för dem (tatu).
Nä.. det var inte mycket o ha nånstans.. fast det klart.. som alla andra(länder) också säger.. vårat kära grannland var ju bra!
Jag tycker att Nederländerna hade den bästa låten. Synd att övriga Europa tyckte annorlunda. Österrike hade ju snott mellanspelet från Dio.
Annars måste jag säga att Fame hade bland de bästa sångrösterna under kvällen, synd att låten inte höll riktigt. Sen så börjar jag bli trött på all den här politiska röstningen som kommit in bara för att hålla fred med grannlandet. Som grekland/cypern. ingen av de två låtarna var värd de tolv poäng som de gav varandra. Att sen sverige ger norge en tolva gör inte saken bättre. Sen kan man ju ifrågasätta sig vad Tatu hade där att göra. De röster som de fick, fick de mest enbart för att de är kända. Falskt sjöng de också. Tycker sverige ska skicka Cardigans, Roxette eller nått annat etablerat namn så att man får lite extra röster.
BOB skrev:såg inte hela... helt klart var ukraina bäst jag har laddat ner den och lyssnar på den nu... hasta la vista baby
låten som vann var ju jätte dålig.....
jag såg endast ukraina. ukrainas video är MYCKET bättre än framträdandet. dom där tjejerna kunde ju inte sjunga! tacka vet jag digital ljudredigering på aftonbladet.se på nöje & puls finns ukrainas och alla andra. (=
hasta la vista!
[Joel Christoffersson]
Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Skojar du? Klart man såg, här är en schlagertokig människa som älskar dålig musik.
Hade ingen direkt favorit även om jag tyckte det var många bra bidrag med, bland annat Turkiets.
Jag verkar vara en av de få här som gått på hypen med t.A.T.u. Tycker faktiskt att de brudarna gör bra musik som sticker ut. Sen kan man ju fundera på vad deras manager sysslar med
Varför fick Grekland vara med? Med tanke på deras bidrag förra året borde de vara diskvalificerade fem år framåt, trodde inte de fick vara med i år
arsestar skrev:Är jag den enda vettiga personen som har viktigare saker för mig än att ligga och kolla på halvnaket folk (det brukar det väl vara?) med dålig musik?
Tysklands fyrarmade bidrag va ju välklädd, inte minst färgglad.
Man kunde ju välja mellan att gå ut på stan och trängas med aspackade jönköpingsbor eller kolla på melodiskandalen, jag valde det senare...