En kristen motorklubb...

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

aussi
Superpostare!
Kontakt:

En kristen motorklubb...

Inlägg av aussi »

Attitude är som bekant en kristen motorklubb. Det gör att vi har lite mer att
komma med än bara motorer. Därför kommer nu en förfrågan från bränslutskottet.

Vad vill ni ha ut av våra träffar?

Jag skulle vilja ha lite tankar och idéer om träffarna och vad ni tycker
att vi i bränsleutskottet ska göra. Vi är tacksamma för alla förslag.

Viktor
Sammankallande i Bränsleutskottet
Viktor Rommedahl
Jag önskar inte se fler trimmade bilar. Jag vill se fler trimmade människor!
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Jag har har lite tankar och idéer:

- En tydlig och kort andakt, vittnesbörd eller liknande vid varje arrangemang som klubben ordnar. Poängen är tydlig, det ska inte vara för oss som redan är kristna utan som ett vittnesbörd för de andra som kommer dit - vi tror på något mer än stånkande V8or. Jag tar gärna med mig okristna kompisar till sådant. Det fungerar inte alltid att ha något sådant öppet, t ex på Elmia, men de flesta bankörningar kan det fungera bra. Förra året bad t ex Mackan en kort och härlig bön innan en körning på Anderstorp. "Gud vi ber för oss och för bilarna" var ungefär innehållet. Jag tar gärna med så många okristna konfirmander jag får plats med i bilen om det finns en tydlig kristen profil på bankörningarna.

- Jag har inte sett broschyrer som klubben har men en idée är att i varje utskick och material finns det med något om vår tro. Det behöver inte vara mycket, igen betonar jag det enkla och korta, men något. Broschyrerna och materialet ska finnas tillgängligt vid alla bankörningar för att plockas av de som vill. Gärna i samband med fikabordet och försäljningen.

- Vi ska fortsätta betona att vi vill ha ett bra forum, fritt från påhopp och andra otrevligheter, det vinner vi mycket på.

- Dessutom tycker jag vi ska fortsätta behålla en hög etisk moral i klubben och uppmuntra till det. Att vi alla är lockade att köra olagliga nattrace må vara men här i forumet skriver vi inte om det... Dubbelmoral kanske? Jag är själv ganska kluven i frågan...

Det var några tankar som jag funderat på en längre tid och som gör att jag är med i klubben. Jag gillar klimatet skarpt, även om vi sista tiden har haft lågt forumdeltagande. Alla är kanske på rejsa.nu? :-)

Nåja, klubben finns i mina böner. Kombinationen Gud och bilar, finns det något bättre? :lol:
aussi
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av aussi »

Tack för dessa rader broder. Underbart att höra. Vi antecknar och jobbar vidare.
Viktor Rommedahl
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Vectra Viktor skrev:Tack för dessa rader broder. Underbart att höra. Vi antecknar och jobbar vidare.
I den mån jag kommer åka på träffar hjälper jag förstås gärna till. Glömde skriva det. :-)
aussi
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av aussi »

Nu, så här direkt efter en träff är jag säker på att det finns fler synpunkter och folk som kan tycka till om våra träffar. Kom igen nu och säg era åsikter. Fick in lite färska förslag idag men det måste finnas fler. Vi vill ju att klubben ska utvecklas och bära frukt, ännu mer. Vi vill väl sätta spår i folk också, inta bara på asfalten. Så kom igen nu och sitt inte och håll på något!!
Viktor Rommedahl
Ando
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Ando »

En avslutning på dagen där vi kan tacka gud för att det har gått och någon liten andakt.
Tyckte att det ni sa först var bra också. :thumbsup:
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
John Jarstål
Snubben som nästan bara läser

ni är kanon...

Inlägg av John Jarstål »

Hej Viktor och tack för senast vi sågs i Mölltorp.
det var jättekul att få träffa er och höra era tankar.
Vill bara säga att det du och Anders T har skrivit är kanon och jätteviktigt.
Glöm inte att det är många som vill och de ska inte missa varför det ordnas några saker i attitude... det behövs inte skrikas ut eller skyltas men det måste märkas ändå.
Mejla eller ring mig om det är något jag kan göra...
Sturesson har min adress och telefon
Gud Välsigne er alla i klubben. :thumbsup2
adj
Turbopostare!
Kontakt:

Inlägg av adj »

Tja

Vill inte låta otacksam eller nervärderande för det är inte meningen.
Jag kan tyvärr ännu inte dela eran tro, hoppas jag är välkommen ändå?

Däremot blir jag ibland lite avundsjuk(i brist på bättre ord) på folk som har "tron" allt verkar så lätt!?

Det jag ville säga egentligen var att jag håller med om
... det behövs inte skrikas ut eller skyltas men det måste märkas ändå.
och
en idée är att i varje utskick och material finns det med något om vår tro.
Det ska var litet och inte på tvingat för då vänder nog sånna som jag ryggen åt och går vidare.

Vem vet, kanske lite smygpropaganda kan få mej att inse ngt med?!

Hoppas ingen tar illa upp nu för det inte min mening!!
Hus, kombi och barn..när ska jag bli vuxen då?
Zizzan
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av Zizzan »

adj skrev:Tja

Vill inte låta otacksam eller nervärderande för det är inte meningen.
Jag kan tyvärr ännu inte dela eran tro, hoppas jag är välkommen ändå?

Däremot blir jag ibland lite avundsjuk(i brist på bättre ord) på folk som har "tron" allt verkar så lätt!?

Det jag ville säga egentligen var att jag håller med om
... det behövs inte skrikas ut eller skyltas men det måste märkas ändå.
och
en idée är att i varje utskick och material finns det med något om vår tro.
Det ska var litet och inte på tvingat för då vänder nog sånna som jag ryggen åt och går vidare.

Vem vet, kanske lite smygpropaganda kan få mej att inse ngt med?!

Hoppas ingen tar illa upp nu för det inte min mening!!
Bra sagt! (skrivet)

Självklart att du är välkommen! Alla medlemmar behöver inte dela vår tro och våra värderingar bara de är medvetna om det och respekterar det.
Bild

Cecilia Belfrage
Kjellman
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Kjellman »

Alltså jag håller med de flesta som skrivit hittills faktiskt!
Alltså alternativet som jag har är att man har en andakt innan och typ att nån ber för dagen...
och att man i slutet av dagen samlar ihop alla som är kvar för att be en tack bön för dagen eller nåt i den stilen!
Alltså bönen är så grymt stark och de som är ofrälst och där för första gången dom kommer att få sig en liten tankeställare även att Herren garanterat griper in redan där och låter tankarna verkligen få dra iväg för det bättre!

aja!
om annat så tack o hej
Martin Tornell
Deluxpostare!

Inlägg av Martin Tornell »

Tycker detta är ett otroligt viktigt och intressant ämne! Ibland tycker jag att vi som klubb glömt bort Gud i våra aktiviteter. Utan Honom hade vi ju inte ens haft möjligheten att njuta av fina bilar och kurviga vägar eller??

Jag tycker vi borde bli duktigare på att profilera oss som en KRISTEN motorklubb, inte som vilken som helst utan en klubb där GUD är i centrum, sen kommer bilarna, hojjarna eller vad det nu är.

Motorintresset i Sverige är enormt och innebär ett fantastiskt stort missionsfält. Det är dags att vi står upp för våra värderingar och tro både när vi träffas inom klubben och ute på allmänna träffar...

Givetvis är det också viktigt att vi är öppna för medlemmer som ännu inte tagit steget. Det är ju dem vi är till för!!!

tack för mig//martin
[martin tornell] styrelseledamot
Klingan
Normal postare

Inlägg av Klingan »

En annan gillar ju stooora motorer typ en rak sexa på 126 liter men för det krävs det järnväg och en sådan som jag är aktiv i ligger i Nora, Närke. Och varför ska vi hålla oss till gummihjul? Själv skulle jag vilja ordna en träff med blandat innehåll gummi/stål i Nora men har svårt att ta i det själv. Har inte varit med på några träffar men anser själv att det är viktigt att Gud/Jesus är i centrum och bilarna (eller vad som helst) bara ett nöje för att överleva i denna värld tills dess den dag vi möter honom. Själv skulle jag kunna tänka mig att ta en rälsbuss och ta med ett gäng och åka ut i bushen för att fira gudstjänst eller helst en mässa :D någonstans längs spåret.
¤:-) lampisten
jernis
Megapostare!

Inlägg av jernis »

Hej.. Jag e e ganska ny medlem å har inte vart på en enda träff med Atti. ännu,tyvärr. Så jag vet inte hur det går till på träffarna ang, andakt lr motsvarande, men hoppas verkligen det alltid finns tillfälle att möta Gud på alla våra träffar som vi anordnar. Tackar Gud å ber för vår klubb å medlemmar ofta, jag tror de e viktigt att Gud e med i allt vi gör, när vi bränner runt som tokar på konbana, men även i "trista" vardagen... :thumbsup2
Knigth Rider
Deluxpostare!

En Kristen Motorklubb

Inlägg av Knigth Rider »

Jag är oxå ganska ny medlem. Har varit med på några träffar o kände en stor glädje o värme från både styrelse o medlemmar. Jag har varit på många andra bilträffar o motoraktiviteter men kände en väldigt stor skillnad att börja dagen med bibelord o bön. Jag vill inte skryta med att jag är någon stor bedjare. Men jag ber för klubben att vi kan vara föredömme o sprida den kristna tron till andra. Jag var o lyssnade på en ungdomskör i helgen. Det både hördes o syndes att dom hadde upplevt något specielt. Det hoppas jag att andra ska märka hos oss. :D Jag vill gärna vara med o berätta om vad Jesus har gjort i mitt liv. Undrar om det är någon som spelar o sjunger i klubben så vill jag gärna vara med. Till ungdomsträffarna kanske. Ha det gött i sommarvärmen. Kram Robert :D
jernis
Megapostare!

Inlägg av jernis »

Oj här har inte mycket hänt på 5 år....heheheh
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

Det har kanske inte skrivits så mycket på den här sidan. Men jag tror att det hänt mycket som inte syns. Effter allt som hjorts i klubben med Bibel utdelning m.m. Jag fick motorbiblen i min hand långt innan jag gick med i klubben. För mig har motorbiblen hjälpt mig så att jag har fått ett bättre självförtroende o en starkare tro. Jag har innan varit väldigt tyst o blyg men nu vågar jag prata med andra o till ock med hjälpa andra. Fick tillfälle att prata med en i trans am klubben som hadde varit med om en allvarlig olycka med motorsyckel. Var nu förlamad från midjan o neråt o satt i rullstol. Han berättade att han mått väldit dåligt effter det. Men hadde fått tilbaka livsglänjen efter att fått hjälp med att bygga om sin trans am så han kunde köra bil. Härligt att se en person så glad effter allt han gått igenom.... o han blev väldigt glad när jag pratade med han. :D :D
jernis
Megapostare!

Inlägg av jernis »

Respect!!
Gunnar
Deluxpostare!

Inlägg av Gunnar »

En dokumentär film "himmelska bikers" för er som missat och har intresse.

http://www.svtplay.se/video/1363698/himmelska-bikers
Calle Wennborg
Styrelseledamot

Inlägg av Calle Wennborg »

Gunnar skrev:En dokumentär film "himmelska bikers" för er som missat och har intresse.

http://www.svtplay.se/video/1363698/himmelska-bikers
Kul och se! :D
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
orsak
Postare

Re: En kristen motorklubb...

Inlägg av orsak »

tycker denna klubb är en sjukt bra ide! har under flera års tid tänkt på detta med en kristen motorklubb. Hoppas den växer och att man kan hjälpa till att få den att växa :)
Skriv svar