Nån mer i klubben som ska kuta Göteborgsvarvet 2009?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Tyvärr ser det ut som ja hoppar i år. Var ute och testsprang för någon vecka sedan och senan i knäet vill sig inte. 

David Nordquist
Team Tomtabacken
Team Tomtabacken
-
- Megapostare!
Nu har även jag börjat springa. Tror det var sex år sen jag sprang sist. Så det var väl på tiden. Sprang en slinga inne i stan som jag sen mätte på Eniro och där var den 6 km. Det tog en halv timme, inget jag borde säga kanske.
Något jag heller inte borde säga är att jag inte sträckte ut musklerna sen. Men lite smärta är skönt
Apropå musik när man springer så har jag Volbeat, Falconer, Sabaton och självklart Girugamesh!
Något jag heller inte borde säga är att jag inte sträckte ut musklerna sen. Men lite smärta är skönt

Apropå musik när man springer så har jag Volbeat, Falconer, Sabaton och självklart Girugamesh!
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Här har vi en kille med MYCKET bra musiksmak.. Sabaton och Falconer är perfekt till träning.Anders Eldehage skrev:Nu har även jag börjat springa. Tror det var sex år sen jag sprang sist. Så det var väl på tiden. Sprang en slinga inne i stan som jag sen mätte på Eniro och där var den 6 km. Det tog en halv timme, inget jag borde säga kanske.
-
- Dunderpostare!
Bara timmar kvar nu. Om ni vill så kan ni följa mig på http://www.endomondo.com/lpilot/Endomon ... vents.html
Jag startar 15.51
Jag startar 15.51
-692-
-
- Dunderpostare!
Jag förbättrade min tid med 14 minuer till 2:09. Det var jobbigt. Lite tråkigt att det inte räckte under 2h, men förbättringen är godkänd.
Jag har ont.
Jag mår illa, mycket pga den vidriga sportdrycken. Den är INTE att rekommendera.
Underbart var det iallafall. Att bit för bit att upp detta monster som kallas Göteborgsvarvet.
Bra jobbat Henke! Jag skyller på att det var så trångt.
Jag har ont.
Jag mår illa, mycket pga den vidriga sportdrycken. Den är INTE att rekommendera.
Underbart var det iallafall. Att bit för bit att upp detta monster som kallas Göteborgsvarvet.
Bra jobbat Henke! Jag skyller på att det var så trångt.
-692-
Jag tillhör också den del av skaran som tyvärr provade på sportdrycken. Nu är allt toapapper här hemma slut, aldrig mer sportdryck. 
Jag slog vad med chiefen på jobbet att han skulle få storspö men han sprang på 1:40:40. Jag skyller på att jag börjar bli gammal. hehe. Det är därför jag får skämmas på jobbet.

Jag slog vad med chiefen på jobbet att han skulle få storspö men han sprang på 1:40:40. Jag skyller på att jag börjar bli gammal. hehe. Det är därför jag får skämmas på jobbet.
KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil
Opel Omega -00 -- Bruksbil
-
- Legend!
- Kontakt:
Göteborgsvarvet, en mil plåga...
Nåväl, så illa var det inte, men det gick inte bra för mig.
Första milen gick fint. Var hyffsat pigg för jag tog det ganska lugnt iom att jag aldrig har sprungit längre än 13km och var rädd att jag skulle tappa all kraft.
Gjorde första milen på strax över timmen, vilket jag är ganska nöjd med. Sen hände det något vi Götaälvsbron. Knäna och höfterna gav upp och jag sprang med smärta i varje steg. Det gjorde att jag spände mig och krampade. Sen var det bara att sänka tempot rejält och fokusera sig på att att ta sig runt överhuvudtaget. Jag minns inte vissa delar av loppet, vilket kanske inte är så bra.
I mål kom jag i alla fall på fantastiska tiden 2:41
Tiden är kanske inget att skryta med men jag var ju snabbare än 13000 personer 
Var totalt utpumpad vid målgång och det tog mig nog 20 minuter att komma ur stadion. Min onödigt pigga hustru fick ta hand om sig klena man och köra bilen...
Så nu sitter jag här i soffan hemma med laptopen i knät. (den värmer så skönt på de svullna knäna) Konstigt nog har jag ingen träningsvärk i benen.
Ska jag springa GBG-varvet igen? Kanske. Jag måste kolla så att det går att ordna till mina knän. Jag har haft problem med dem förut och kanske håller de inte längre än 10 km. Springa ska jag däremot inte sluta med.
Kanske springa kvartsmaran i Värnamo tillsammans med herrarna Silverudd, Lindkvist, Sturesson och Marklund nästa år

Nåväl, så illa var det inte, men det gick inte bra för mig.
Första milen gick fint. Var hyffsat pigg för jag tog det ganska lugnt iom att jag aldrig har sprungit längre än 13km och var rädd att jag skulle tappa all kraft.
Gjorde första milen på strax över timmen, vilket jag är ganska nöjd med. Sen hände det något vi Götaälvsbron. Knäna och höfterna gav upp och jag sprang med smärta i varje steg. Det gjorde att jag spände mig och krampade. Sen var det bara att sänka tempot rejält och fokusera sig på att att ta sig runt överhuvudtaget. Jag minns inte vissa delar av loppet, vilket kanske inte är så bra.
I mål kom jag i alla fall på fantastiska tiden 2:41

Var totalt utpumpad vid målgång och det tog mig nog 20 minuter att komma ur stadion. Min onödigt pigga hustru fick ta hand om sig klena man och köra bilen...
Så nu sitter jag här i soffan hemma med laptopen i knät. (den värmer så skönt på de svullna knäna) Konstigt nog har jag ingen träningsvärk i benen.
Ska jag springa GBG-varvet igen? Kanske. Jag måste kolla så att det går att ordna till mina knän. Jag har haft problem med dem förut och kanske håller de inte längre än 10 km. Springa ska jag däremot inte sluta med.
Kanske springa kvartsmaran i Värnamo tillsammans med herrarna Silverudd, Lindkvist, Sturesson och Marklund nästa år

För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
Jag råkade visst, dum som jag är, utmana min far på detta "stolleprov".
Startar i Led 14 eftersom jag aldrig har sprungit varvet tidigare.
Jag hoppas bara mitt vänsterknä ska klara det, har en meniskskada i det knäet. Inget som jag känner så ofta, men jag misstänker att 21km på asfalt kommer få mig att känna det.
Mål då? Att överleva!
Startar i Led 14 eftersom jag aldrig har sprungit varvet tidigare.
Jag hoppas bara mitt vänsterknä ska klara det, har en meniskskada i det knäet. Inget som jag känner så ofta, men jag misstänker att 21km på asfalt kommer få mig att känna det.
Mål då? Att överleva!