![:mhihi:](./images/smilies/mhihi.gif)
Alla ni som inte bryr er om Melodiestivalen...
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Klubbordförande
härligt med trådar som vandrar iväg ut i offtopic.
BWO tycker jag är bland de bästa grupperna som är med men låtern saknar lite grand, den är lite för intetsägande men jag tror den skulle vara populär utomlands.
Public service är viktigt som ett icke kommersiellt styrt medie och låter program som attraherare en ej köpstark grupp ändå få "kvalitetsprogram".
BWO tycker jag är bland de bästa grupperna som är med men låtern saknar lite grand, den är lite för intetsägande men jag tror den skulle vara populär utomlands.
Public service är viktigt som ett icke kommersiellt styrt medie och låter program som attraherare en ej köpstark grupp ändå få "kvalitetsprogram".
/Andreas
sista OT från mig:
Jo, men visst är det väl konstigt att jag inte bara ska behöva köpa filmer till dem, utan betala för att göra filmer och serier speciellt till dem?
Jag köper ju mina egna filmer och serier... =/
Jo, men visst är det väl konstigt att jag inte bara ska behöva köpa filmer till dem, utan betala för att göra filmer och serier speciellt till dem?
Jag köper ju mina egna filmer och serier... =/
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
-
- Gör inte annat än skriver...
Det var mest påhoppet mot Christer jag reagerade på. Låten i sig, är ju en genre i sig, om man jämför med de andra bidragen. Själv tänker jag nog inte ens kolla. Jag ska ju meka e30,034, 245 o vr6a imon. Då hinner man inte med annat.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
-
- Dunderpostare!
Jaa...Sverige som alltid skickat "schlagerhits ala charlotte, carola och sånt" och så kommer vi med en dansbandslåt....David Alesand skrev:Så att eh... Då räknar jag med att alla ringer på I love Europe imorgon?
![:D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Själv tycker ja årets festival inte alls höll bra klass...den enda låten som fastnat på hjärnan är ju "AAAJj lööv jurop" trots att ja inte i seriöst tillstånd lyssnar på dansband
![:mhihi:](./images/smilies/mhihi.gif)
David Nordquist
Team Tomtabacken
Team Tomtabacken
Lyssna på "Take me to your heaven". Det, om något, är dansband. Lite mer upptempo än Christer Sjögrens bidrag kanske, men fortfarande dansband*.
Å andra sidan anser jag att Schlager-VM hade sin glansperiod på 70-80 talet när det var en riktig orkester som spelade musiken till varje låt, och Anders Berglund dirigerade.
När det sen var dags för final i Eurovision, så var det också respektive lands dirigent som dirigerade orkestern. Mycket mer stil och finess på den tiden tycker jag.
Dagens ultrahypade 1000-deltävlingar är bara tråkiga. Gör nåt ordentligt istället.
Och när det gäller public service så är det ingen som tvingar nån att betala TV-licens. Men det finns andra program att titta på än Debatt (som kan vara nog så allmänbildande) och Melodifestivalen.
Det blir en helt annan nivå på produktionen i public service, duger det inte så kan man väl göra egen TV eller "köpa" på internet.
*Den låten vann Eurovision förresten.
Å andra sidan anser jag att Schlager-VM hade sin glansperiod på 70-80 talet när det var en riktig orkester som spelade musiken till varje låt, och Anders Berglund dirigerade.
När det sen var dags för final i Eurovision, så var det också respektive lands dirigent som dirigerade orkestern. Mycket mer stil och finess på den tiden tycker jag.
Dagens ultrahypade 1000-deltävlingar är bara tråkiga. Gör nåt ordentligt istället.
Och när det gäller public service så är det ingen som tvingar nån att betala TV-licens. Men det finns andra program att titta på än Debatt (som kan vara nog så allmänbildande) och Melodifestivalen.
Det blir en helt annan nivå på produktionen i public service, duger det inte så kan man väl göra egen TV eller "köpa" på internet.
*Den låten vann Eurovision förresten.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Trodde aldrig att ja skulle lägga mig i detta... Nu råkar det vara så att jag inte sett någon deltävling eller final på flera år. Men är/var det inte så att det var MELODIfestivalen förut. Alltså, man tävlade med själva låten. Artisten (läs showen) hade inget (eller skulle ha så lite som möjligt) med saken att göra. Det kunde var Gunlög Akersdottir 63 bast som vann. Numer är kallas det väl typ Eurovisionsschlagerfestivalen eller nåt (?) och då är det hela parrajset som räknas. Hela "upplevelsen" så att säga.Karlsson skrev:när det var en riktig orkester som spelade musiken till varje låt, och Anders Berglund dirigerade
ps. se hela detta inlägget som en fråga.
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88