Rubriken var ju satt lite för att provocera dom som kan ha andra favoriter. Var klämmer du din favorit?Daniel Båge skrev:Gyllene Måsen eller Max?
Helst inte. Men i så fall Max.
Gyllene Måsen eller Max?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Dunderpostare!
-
- Legend!
- Kontakt:
Inte skräpmat tack.David Alesand skrev:Rubriken var ju satt lite för att provocera dom som kan ha andra favoriter. Var klämmer du din favorit?Daniel Båge skrev:Gyllene Måsen eller Max?
Helst inte. Men i så fall Max.
Pizza en gång varannan månad kanske.

Äter hellre vällagad mat där man blir mätt lite längre än bara en timme.
Donken blir det när man är i Tyskland.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
Tycker du att Frasses hambugare är goda?Maccan skrev:Varför finns inte Frasses med?

Har ätit där en gång i mitt liv och det var den enda gången jag åt där.
Huh va hemskt!

Ska jag vara helt ärlig så tycker jag faktiskt att Mc Donalds är godast.
Det är precis som det har blivit en trend att man ska tycka illa om Mc Donalds.

Frasses är helt klart finburgare!Mae skrev:Tycker du att Frasses hambugare är goda?Maccan skrev:Varför finns inte Frasses med?![]()
Har ätit där en gång i mitt liv och det var den enda gången jag åt där.
Huh va hemskt!![]()
Trend är väl fel att säga. För 15 år sedan när det bara fanns Eldorado i stan var det ju det godaste av allt tänkbart. Sedan kom McD, då var det det tänkbart godaste. Man visste ju inget annat då. Nu har vi 3 hamburgekedjor vid en vägkorsning och man har lite mer alternativ.Mae skrev:Ska jag vara helt ärlig så tycker jag faktiskt att Mc Donalds är godast.
McD vinner inte när jag väljer.
I själva sättet att tillaga så ligger McD helt klart i underläge. Dessutom har jag varit bakom kulisserna på 2 av dessa kedjor och jag vet vilket ställe jag vägrar att äta på...

Jag är med dig. McD är faktiskt godast. Men det är inte korrekt att gilla McD. McFeast piskar alla max hamburgare som jag provat iaf. Fast å andra sidan åt jag en väldigt god kycklingburgare på max i förrgår...Mae skrev:Ska jag vara helt ärlig så tycker jag faktiskt att Mc Donalds är godast.
På tal om burgare, så tog jag lite fel i nån korsning på vägen hem efter senaste Uråsa och kom ut på E4 vid ovan nämnda samling av hamburgerior. Eftersom jag var hungrig tänkte jag äta, och eftersom jag knappt aldrig äter på Burger King, tyckte jag det kunde vara trevligt att prova. Jag beställde en Whopper av nån kryddig sort.
Vilken besvikelse. Alla delar av burgaren hade samma konsistens. Brödet var lite fuktigt och degigt, salladen var inte i närheten av krispig, burgaren hade noll stekyta osv. Där äter jag inte igen om jag få välja.
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
-
- Deluxpostare!
Jag tycker det hänger lite på vad man är sugen på.
Är man sugen på zchnitzcellh-tallrik, så åker man till rödåns grill.
Är man sugen på kebabsallad, så väljer man 95:an.
Är man sugen på Big Mac, så åker man dit de gör en sådan.
Om man då är sugen på en schnitzehll-tallrik, men tänker äta i Habo, ja då
får man ta något annat, för ska man äta en riktigt god schnitzeltallrik, då ska den ätas i rödån.
MEN, personligen, så väljer jag gärna Whopper pepper på Burgerking.
Widell: ge dem en chans till, förr tyckte jag som du, men nu vet jag bättre!

Är man sugen på zchnitzcellh-tallrik, så åker man till rödåns grill.
Är man sugen på kebabsallad, så väljer man 95:an.
Är man sugen på Big Mac, så åker man dit de gör en sådan.
Om man då är sugen på en schnitzehll-tallrik, men tänker äta i Habo, ja då
får man ta något annat, för ska man äta en riktigt god schnitzeltallrik, då ska den ätas i rödån.
MEN, personligen, så väljer jag gärna Whopper pepper på Burgerking.
Widell: ge dem en chans till, förr tyckte jag som du, men nu vet jag bättre!

Martin .. Sköld
-
- Deluxpostare!
-
- Legend!
-
- Dunderpostare!
Faktum är ju att nyhemsveckans hamburgare är kända hos alla mina industrivänner i habotrakterna.
De brukar åka upp och äta hamburgare och njuta av den "goda stämningen".
Bra betyg för nyhemsveckan!
godaste burgaren på mycket länge måste ändå vara bikerchurchburgaren på nyhem. Har ni inte provat den så gör det. Den är enorm!
De brukar åka upp och äta hamburgare och njuta av den "goda stämningen".
Bra betyg för nyhemsveckan!

godaste burgaren på mycket länge måste ändå vara bikerchurchburgaren på nyhem. Har ni inte provat den så gör det. Den är enorm!
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Säger bara en sak...
http://www.aftonbladet.se/matvin/article1666961.ab
//d
PS. För att faktiskt svara på topic så säger jag Sibylla. Deile's uppe i Örebro är ett ypperligt exempel på en väl bevarad Sibyllarestaurang med kanonmat. Jobbat inom Mickey D i min ungdom och har inte så mkt till övers för de snabba snabbmatsvarianterna längre. DS

http://www.aftonbladet.se/matvin/article1666961.ab

//d
PS. För att faktiskt svara på topic så säger jag Sibylla. Deile's uppe i Örebro är ett ypperligt exempel på en väl bevarad Sibyllarestaurang med kanonmat. Jobbat inom Mickey D i min ungdom och har inte så mkt till övers för de snabba snabbmatsvarianterna längre. DS
Back on track med bojsänke i fronten och bladfjädrar under karossen.
-
- Dunderpostare!
Jag var där i fredags, på min väg upp i landet. Efter din hyllning kunde jag inte låta bli att bromsa in när jag såg skylten. Och visst var det gott. Jag bad om hälfta-hälfta och fick ett rejält lass.Karlsson skrev:Rödåns kiosk knäcker allt motstånd.
Det är nåt visst med att köpa en 150 grams hamburgertallrik av Stig och Irene.
Dessutom kommer de alltid ihåg hur man vill ha maten, även om man inte varit där på flera år. Ketchup på stripsen är min lilla variant på temat.
Ber man om extra strips så får man en extra tallrik med strips. Mustigt.
Men dom undrar var kantorns pajk håller hus.

Jag berättade nämligen att det var tack vare den här tråden som jag var där.
Jag har (på bilden) redan ätit upp massor av strips och mos. Övermätt blev man...
Senast redigerad av 1 David Alesand, redigerad totalt 27 gånger.
Hehe, jag får svänga förbi nästa gång jag åker däråt. Det dumma är ju att det brukar bjudas på middag hos mor och far då, så det finns liksom inte plats för en 150 grams hamburgertallrik...David Alesand skrev:Jag var där i fredags, på min väg upp i landet. Efter din hyllning kunde jag inte låta bli att bromsa in när jag såg skylten. Och visst var det gott. Jag bad om hälfta-hälfta och fick ett rejält lass.Karlsson skrev:Rödåns kiosk knäcker allt motstånd.
Det är nåt visst med att köpa en 150 grams hamburgertallrik av Stig och Irene.
Dessutom kommer de alltid ihåg hur man vill ha maten, även om man inte varit där på flera år. Ketchup på stripsen är min lilla variant på temat.
Ber man om extra strips så får man en extra tallrik med strips. Mustigt.
Men dom undrar var kantorns pajk håller hus.Men det var tydligen ett tag sedan du var där och käkade.
![]()
Jag berättade nämligen att det var tack vare den här tråden som jag var där.
Jag har (på bilden) redan ätit upp massor av strips och mos. Övermätt blev man...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
-
- Megapostare!
VAD betyder allt det där?Karlsson skrev: "hälta hälta tjocker kôrv" eller "sjutti trätti fördel mos". Rejält med krösamos får man också om man gillar sånt, och det gör man ju.
Det ska det finnas, flera tror jag tom.Karlsson skrev:Finns det inte nån gammal tråd om olika gatukök och annat njutbart längs vägarna?
Alltså, har inget emot McD som multinationellt företag, inte ens Coca-Cola.
Men deras produkter däremot. Skit är skit och inget annat, hur mycket man än inbillar sig det.
Alltså, tror inte MAX eller BK är speciellt nyttigt heller. Men det smakar i alla fall bra.