Karlsson skrev:1976 spelades den sista schlagerlåten. Waterloo med ABBA.
Sen dess har det gått stadigt utför, och nu undrar jag faktiskt om vi inte nått botten på riktigt.
Lordi... Goth-rock för finska dagisbarn... Tss...
Eeeexakt, nu MÅSTE hela skiten läggas ner. Fatta underbart.
Slippa Berts taskiga dansbandspop och Wallmans-personalens äppelkäcka skitmusik.
Dock tycker jag att Lordi flirtade för mycket med ockulta värderingar och även om de själva inte är satanister så glorifieras den religionen.
tävlingen heter ju Eurovision SONG contest. Alltså inte schlager som vi i Sverige envisas med att påstå. Tycker det är tråkigt att man har en tävling där man hela tiden jämför med ett 30 år gammalt bidrag och använder det som måttstock för de fullkomliga biddraget. Tycker det är roligt med förändringar i dylika sammanhang. Sen måste jag erkänna att jag verken kunde tro eller kan förstå hur Lordi i kunde vinna. Tror dock att de tilltalar en målgrupp som är intresserade av att rösta och en målgrupp som envisas med att rösta för att det skall vinna någon som skapar rubriker, vilket lyckades. Resultat behöver ju inte nödvändigtvis spegla tittarnas syn, snarare spelgar det ju röstarnas åsikter.
Om Lordi säger jag som min fru sa. "Det stör mig att jag tycker de är bra"
Men då jag inte röstade så känns det som att jag inte kan säga så mycket om vem som skulle ha vunnit eller inte.
Fordon: Skoda Octavia 00:a med 75 hk och två sittastill stolar!
Emmaljunga Scooter 05:a Med ratt och sekvensiell låda! Emmaljunga Duo Edge 04:a!
Jag tycker Lordi var bra, i mina ögon förtjänar dom vinsten.
Som ni andra säger så var det rätt många år sedan det var en tävling i schlager musik, så då är det på tiden att lite roligare musik vinner.
KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil
Elias skrev:...är satanister så glorifieras den religionen.
Alltså, det blir oerhört utanför ämnet, men googla lite på satanism så är du gullig. Deras lite lätt fåniga text i vinnarlåten har inget med satanism att göra. Det handlar snarare om monster och ett skräcktema.
Genomsnittslåten som går på reklamradion har oftast mycket värre text, fast de ser ju inte så otäcka ut.
Alltså, det blir oerhört utanför ämnet, men googla lite på satanism så är du gullig. Deras lite lätt fåniga text i vinnarlåten har inget med satanism att göra. Det handlar snarare om monster och ett skräcktema.
Genomsnittslåten som går på reklamradion har oftast mycket värre text, fast de ser ju inte så otäcka ut.
Jaaa Lordi är Power Metal !
Power Metal = Sago musik
Dom ser bara lite skrämmande ut, men dom är snälla innerst inne !
om man gillar hård musik brukar man inte tala väl om eurovision song contest.
e de då inte lite konstigt att så hårda grabbar som Lordi o deras fans gör sig
besväret att vinna alla töntars bästa tävling ESC?
detta innebär att även de hårdaste av grabbar tittar på esc..
Martin skrev:om man gillar hård musik brukar man inte tala väl om eurovision song contest.
Gillar man hård musik lyssnar man väl inte på Lordi?
Daniel Magnusson skrev:Gillar man hård musik lyssnar man väl inte på Lordi?
lyssnar du på hård musik?
Det beror på vad man kallar hård musik. Jag har lyssnat på dödsmetal sedan högstadiet i olika omgångar. Ett av favvobanden just nu är [Klicka här] men hurvida det är hårt eller inte låter jag andra bedömma.
Lyssnar på en del annat med iofs (när Elin är med)
Martin skrev:om man gillar hård musik brukar man inte tala väl om eurovision song contest.
Finland har alltid varit skumma...
Är man inte tillräckligt bra på hockey får man vinna nörd-tävlingar istället
[David Knutsson] Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Jag sa inte att texten flirtar med satanismen. MEN deras outfits gör det, kolla vad de föreställer. Det är inte bara taget ur luften.
Jag har lyssnat en del på AC/DC och det dom gör är visserligen med glimten i ögat men det är nog illa.
Varför tassa på gränsen hela tiden....leker man med elden så bränner man sig till slut.