2 Fast 2 Furious - Väderlös!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Om man bortser från speedad bilåkning, sugmotorbil med dumpventil och laddtrycksmätare, overkliga hopp, oändligt med växlingar och lustgas shots som skickar bilen till något som skulle kunna vara MACH 1 så anser jag att tvåan var bättre än det första då den hade en handling. Denna filmen handlade ju (lite) om något iallafall tillskillnad mot ettan då de mer eller mindre bara åkte omkring.
/David Söderblom
Anledningen till att de här filmerna blir så "dåliga" är ju att filmbolaget måste försöka få in en handling som alla kan förstå. Skulle det bara handla om några streetracers som kör bil hela tiden så skulle filmen inte spela in tillräckligt med pengar. I filmvärlden är kunnigt bilfolk underrepresenterade.
Det var nån som gnällde över sugmotorbil med dump och laddtrycksmätare? Om det är Eclipse cabben som menas så har den faktiskt kompressor i verkligeheten (finns med i Bilsport 14/15).
När vi är inne på lite filmmissar, något jag inte riktigt fattar i GI60S är när den gamle "motorgurun" Otto lyssnar på ett band med en Ferrari som varvar rejält. "5500 rpm, toppvarv!" nånting. En Ferrari 12 varvar nog lite mer än så, särskilt om det nu är en racemaskin som de påstår.
Så kan det vara.
Det var nån som gnällde över sugmotorbil med dump och laddtrycksmätare? Om det är Eclipse cabben som menas så har den faktiskt kompressor i verkligeheten (finns med i Bilsport 14/15).
När vi är inne på lite filmmissar, något jag inte riktigt fattar i GI60S är när den gamle "motorgurun" Otto lyssnar på ett band med en Ferrari som varvar rejält. "5500 rpm, toppvarv!" nånting. En Ferrari 12 varvar nog lite mer än så, särskilt om det nu är en racemaskin som de påstår.
Så kan det vara.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
satt faktiskt och tänkte på det igår... skumt... sen är det en annan sak med...Karlsson skrev:Anledningen till att de här filmerna blir så "dåliga" är ju att filmbolaget måste försöka få in en handling som alla kan förstå. Skulle det bara handla om några streetracers som kör bil hela tiden så skulle filmen inte spela in tillräckligt med pengar. I filmvärlden är kunnigt bilfolk underrepresenterade.
Så kan det vara.
när de ska sno diablon (lugna er, det som händer i huset händer för en del ibland... =) men innan de blir avbrutna när de snor den stoppar han/hon ner en sån där grej i dörren... de skulle aldrig kunna få upp det låset så... =)
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
-
- Legend!
Nu kommer ännu en uppföljare, The fast and the furious: Tokyo Drift.
Nya skådisar och så kommer den handla om drifting istället. Dissa eller hylla som ni vill,
Jag kommer iallafall att se den.
http://www.thefastandthefurious.com/
Nya skådisar och så kommer den handla om drifting istället. Dissa eller hylla som ni vill,

http://www.thefastandthefurious.com/
KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil
Opel Omega -00 -- Bruksbil
-
- Legend!
En viss Samuel Hübinette från Jokkmokk har varit med och kört stuntscernerna.
Kolla in http://www.toxicdrift.com/
Kolla in http://www.toxicdrift.com/
Ja den måste man gå och se.
Frugan har redan sagt att hon inte följer med och ser den. Undra varför?
Någon som vill följa med och se den på Sveriges bästa bio.....i Bromölla.
www.filmpalatset.se

Frugan har redan sagt att hon inte följer med och ser den. Undra varför?

Någon som vill följa med och se den på Sveriges bästa bio.....i Bromölla.
www.filmpalatset.se
Re: Njae
karlsson lilla gubben, den är fruktansvärt bra. fast inte lika bra som Jet Li Colletion box.Karlsson skrev:Har inte sett filmen i fråga, men kan den verkligen vara väderlös??? Utspelar den sig inomhus? VA??? Jag är skeptisk.
[ja njuter]
SLISK racing MFR
vw passat -02 tdi
SLISK racing MFR
vw passat -02 tdi
Re: Njae
Sniper 2 är världens sämsta film genom tiderna.Biiiver skrev:Jag förstår inte bättre för jag heter Marre och kommer från Tidaholm.Karlsson skrev:Slettet...
Anders Karlsson
Väderlös? Vad är det egentligen att klaga på? De kanske inte har så mycket olika sorters väder i Vartdennuspeladesin...
F.ö. kommer iaf jag se den nya på bio. Man behöver bara sänka förväntningarna till en nivå där filmen möter dem.

Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
http://www.imdb.com/title/tt0102187/ Karate Cop är faktiskt sämst 

Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Äger en Bmw, kör en Volvo
Nu var ju mitt förslag menat som en liten personlig pik mot Biiver.
När det gäller riktigt dåliga filmer så finns det en särskild avdelning på Irmas tobak & video i Habo.
Den är tillägnad den mångsidige, känslige skådespelartalangen med det uttrycksfulla ansiktet;
Steven Segal.

När det gäller riktigt dåliga filmer så finns det en särskild avdelning på Irmas tobak & video i Habo.
Den är tillägnad den mångsidige, känslige skådespelartalangen med det uttrycksfulla ansiktet;
Steven Segal.

Anders Karlsson
-
- Legend!