Jag har ju varit bilintresserad så långt jag kan minnas.
Utöver detta så har jag alltid varit fascinerad av missionärsberättelser i kyrkan.
Nu på lördag den 12/10 så bär det iväg för mig.
Jaja, jag skall inte bli missionär men jag skall få se lite verklighet någon annanstans.
Först åker jag på konferens med PMU ( Pingstmissionens utvecklingshjälp) i Ouagadougou (Huvudstaden i Burkina Faso om du inte kom ihåg det från geografin)
Där skall vi diskutera hur vi skall lägga upp arbetet i västafrika de närmast 4 åren.
Efter en vecka där så åker jag och en erfaren tjej vidare till "hennes land" nämligen Guinea.
Där skall vi först ha lite konferens igen och sedan åka och titta på ett par kyrkbyggen och skolbyggen vi håller på med i två veckor.
Jag är lite nervös för det här. Inte så mycket resan för det klarar man alltid av. Utan vad händer med min lite slumrande missionärskallelse?
Klarar den av verkligheten? Tänk om jag blir biten totalt, vad händer då?
Ni får gärna be för mig och jag lovar att återkomma med en rapport när jag har kommit hem i början på November.
Ut på äventyr
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Ut på äventyr
Fredrik Liljenberg
En brandgul Speedster
En brandgul Speedster
-
- Deluxpostare!
Re: Ut på äventyr
Det är självklart att man vill stötta dej med en sådan här resa! Och det kommer säkert att gå bra när det är något som ditt hjärta känner för!
Hela familjen önskar dej lycka till!
Vill också tacka dej än en gång för allt stöd och insperation du gett mej! Till både motorintresset och familjelivet!!
Hela familjen önskar dej lycka till!
Vill också tacka dej än en gång för allt stöd och insperation du gett mej! Till både motorintresset och familjelivet!!
Robert Arvidsson
Pontiac Trans Am
Pontiac Trans Am
-
- Styrelseledamot
Kul Fredrik! Kommer troligen bli både roligt och lärorikt och är ju bra (har jag hört) att se lite verklighet som du skriver. inte alla som har det så bra som vi bortskämda svennar.
God's speed!
God's speed!
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
Ujujuj grabbar, vilken resa.
Det går liksom inte att beskriva såhär utan det får bli live framöver vid någon träff.
Jag kommer tjata öronen av er.
Jag har i alla fall hittat stället dit ALL världens MB190 kommer när de åker från Europa. Oagadougou. Där målas de gröna.
TACK för all förbön, jag gjorde nog åt alltihop med tanke på trafikbild och måltidsvanor.
Det går liksom inte att beskriva såhär utan det får bli live framöver vid någon träff.
Jag kommer tjata öronen av er.
Jag har i alla fall hittat stället dit ALL världens MB190 kommer när de åker från Europa. Oagadougou. Där målas de gröna.
TACK för all förbön, jag gjorde nog åt alltihop med tanke på trafikbild och måltidsvanor.
Fredrik Liljenberg
En brandgul Speedster
En brandgul Speedster