Livstankar

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Knigth Rider
Deluxpostare!

Livstankar

Inlägg av Knigth Rider »

I skolan tyckte jag det värsta var att skriva o stå framför folk o prata. Men jag har efter allt jag har gått igenom fått bättre självförtroende men jag stavar inte alltid rätt. Men jag hoppas ni förstår vad jag skriver. Jag jobbar ju som repratör o har väl kanke blivit för mycket motorpåvärkad. Men jag kan se en likhet mellan en motor o oss människor. Det hjälper inte att sätta dit nya delar om man inte hittat grundfelet varför det gått sönder. Är man i en livskris eller har relationsproblem så räcker det inte med att köpa tio röda rosor ny telefon bil mm. Man kanske mår lite bättre för stunden men det är ingen evig lycka. Om man får vatten i tanken i bilen så räcker det inte att tömma tanken o fylla på nytt bränsle. Den kanke går ett tag men sedan stannar den igen om man inte rengort o fått ur allt. Så var det för mej när jag själv fick tömma ur mej allt jag burit på så började jag att fungera igen. Jag fick prata med en pastor. Har även fått lära mej att lämna över tankar o beskymmer till våran Himmelska far. Har oxå fått lära mej ut av kvinnorna som är duktiga på att prata om känslor att vi män måste få ut våra känslor. Kan man inte prata ut dom så måste dom ut på något annat sätt... Sökte o läste mycket på nätet om allt möjligt b l a menig med livet. Fick svar både där o i Biblen att vi är skapade för att ha en underbar relation med varandra o till våran Himmelska skapare. Jesus visade ju för oss en äkta ren Kärlek o vi njuter av att älska o bli älskade. Vi måsta vara rädda om den o varandra. Kram till er alla från Robert Ingatorp. :D