Hur kör jag, egentligen?

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Hur kör jag, egentligen?

Inlägg av Elias »

Läste följande artikel och kände direkt:
TA DET LUGNT PÅ ALLMÄN VÄG!
Visst, det kan hända att just denna kille körde extremt dåligt, valde en trafikerad sträcka under rusningstid men ändå.

Kanske jag möter någon som kör dåligt just när jag gasar på lite extra och kan därför inte parera efterstället utan brakar rakt in i nästa mötande.
Vem vet? Jag älskar att just gasa på lite extra men det innebär ALLTID risker, det måste man vara medveten om.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.13249 ... en-vagdare...
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

kan tänka mig att att de flesta, mig inräknat, suttit och tänk sämre saker om de sniglarna framför som tydligen aldrig hittat gaspedalen eller verkar ha köpt körkortet på postorder.
Men hemska tanke om man vid fel tillfälle skulle göra en usel omkörning och få leva med att ha gjort detta mot en barnfamilj...

Gott att klubben ordnar tillfällen där man kan leka av sig utan att risker att skada någon annan eller sig själv mer än möjligen sitt ego :)
Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Har upptäckt också med tiden som människa... :wink: att folk tror att man alltid kör hårt och fort och sladdar hejvilt för att man gillar att visa upp sig nån gång "runt korvmojen"... Får ofta höra det att man kör som en idiot jämt, fast man oftast gör det bara antingen för att visa upp sig (och ja, jag har en hjärna så man räknar med riskerna då också)....eller för att lattja lite..

Men hemska tanke om det skulle ske en olycka i samband med lekande. Man skulle ju aldrig kunna förlåta mig för det.

Samtidigt har jag kommit underfund med följande ekvation.

Martin+Olycka = I andras ögon, "idiot"
Så därför struntar jag i vad andra tycker, och kör inte så galet, för att vid en olycka minimera skadorna för inblandade..
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Martin Fåglefelt skrev:Har upptäckt också med tiden som människa... :wink: att folk tror att man alltid kör hårt och fort och sladdar hejvilt för att man gillar att visa upp sig nån gång "runt korvmojen"... Får ofta höra det att man kör som en idiot jämt, fast man oftast gör det bara antingen för att visa upp sig (och ja, jag har en hjärna så man räknar med riskerna då också)....eller för att lattja lite..
[/b]
Har märkt samma sak, har ibland pressat min förra bil (240 GL) till oanade stordåd :blush: men det har kanske hänt 10 ggr på 8 år, sen att man sladdar på vintern lite då och då det räknar inte jag, ofta går det inte fortare än 20 km/h, men då räknas man som en fartdåre bland de som inte känner en så väl och åker med mer än någon gång per år.
Skriv svar