Vätternrundan

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Andreas
Lever här på forat...
Kontakt:

Vätternrundan

Inlägg av Andreas »

Någon mer här än jag som ska njuta av denna underbara färd på fredag-lördag ? :D
Andreas Ekslätt
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Njuta o njuta. På sätt o vis kanske. Ska jobba i en monter på mässan på torget fredag och lördag. Välkomna att titta på cykelhållare till bilen. Du kan få en vattenflaska också.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Diesel Oscar
Deluxpostare!

Inlägg av Diesel Oscar »

Det är väl det närmsta du kommer Vätternrundan :mhihi: :wink:
Slopa dieselskatten!!
Andreas
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Andreas »

Samuel S skrev:Njuta o njuta. På sätt o vis kanske. Ska jobba i en monter på mässan på torget fredag och lördag. Välkomna att titta på cykelhållare till bilen. Du kan få en vattenflaska också.
Jag tittar förbi och hämtar en vattenflaska. Har redan 2 Thule cykelhållare för takräcken..
Andreas Ekslätt
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Min kollega ska cykla. Han har varit under 8.5h och verkar ganska seriös.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Jag vill också ha en vattenflaska.... :roll:
Marcus Marklund

www.millway.se
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Andreas skrev:Jag tittar förbi och hämtar en vattenflaska. Har redan 2 Thule cykelhållare för takräcken..
Vilken tid startar du?
Maccan skrev:Jag vill också ha en vattenflaska.... :roll:
Välkommen till Motala och hämta en!
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Andreas
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Andreas »

Samuel S skrev:
Vilken tid startar du?

Kl 20:08
Andreas Ekslätt
Feffe
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av Feffe »

Vad fick du för tid då? Synd man inte vem vem du är, annars hade vi kunnat heja på varandra i starten. Jag startade 20.12, kom i mål 12.33. Bättrade min tid med 45 minuter från förra året. Ett tag trodde jag dock inte att jag skulle komma imål pga skyfallet mellan motala och vadstena. Kylde väl ner musklerna en del och fick värk, men sen när jag väl passerat Fagerhult-depån så gick det ok. Knäet värkte lite, men bara när det var rejält uppför. Var väl att man var 2km från sängen som gjorde en del hemlängtan när man passerade infarten till Habo.

Stefan Karlsson

Tar det piano. Ofta.
Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Martin Fåglefelt »

En kompis (som lite OT har en 295hk 9-5a) cyklade imål på 10h02m tyckte jag var bra...men han ville att jag skulle köpa en Saab sen, men det argumentet fattade jag aldrig... :wink:
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Andreas
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Andreas »

Feffe skrev:Vad fick du för tid då? Synd man inte vem vem du är, annars hade vi kunnat heja på varandra i starten. Jag startade 20.12, kom i mål 12.33. Bättrade min tid med 45 minuter från förra året. Ett tag trodde jag dock inte att jag skulle komma imål pga skyfallet mellan motala och vadstena. Kylde väl ner musklerna en del och fick värk, men sen när jag väl passerat Fagerhult-depån så gick det ok. Knäet värkte lite, men bara när det var rejält uppför. Var väl att man var 2km från sängen som gjorde en del hemlängtan när man passerade infarten till Habo.
Jag körde på 12 tim 45 min vilket jag är ganska nöjd med då jag siktade på max 13 tim. När jag cyklade förra gången (för 8 år sedan) tog det över 15 tim.
Vi kom också in i skyfallet i Vadstena och blev genomblöta, men torkade till av fartvinden och bytte strumpor i Jönköping.
De sista milen gjorde det ont i baken, ryggen, knän och ben. Men det är väl så det ska vara....
Jag var bara 100 m från sängen när vi rullade genom Jönköping....
Andreas Ekslätt
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Andreas skrev: Jag var bara 100 m från sängen när vi rullade genom Jönköping....
Imponerande att inte ge vika då... Speciellt om man är genomtrött och blöt.
Laddas det för nästa år nu?
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Andreas
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Andreas »

ERnsT skrev: Imponerande att inte ge vika då... Speciellt om man är genomtrött och blöt.
Laddas det för nästa år nu?
Är man trött redan i Jönköping kan man lika gärna bryta direkt. Från Motala till Jönköping är den lätta biten.
Blöt var jag inte heller för kläderna hade torkat (utom fötterna)

Nästa år? Nja... får se... :-?

Man blir ju grymt imponerad av de snabbaste som cyklar de 30 milen på 7,5 tim vilket ger en snitthastighet på 40 km/h !!
Andreas Ekslätt
Skriv svar