Vilka Jesusfilmer finns det?
Jesus från Nasaret (den klassiska 6-timmarsfilmen)
Passion of the Christ
Jesus Christ Superstar
Jesusfilmer
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
Last temptation of Christ.
Willem Dafoe som Jesus och en alldeles underbar filmmusik av Peter Gabriel.
Den var väldigt kontroversiell i slutet på 80-talet pga att det antyddes att Jesus skulle ha varit frestad att kliva ner från korset, gifta sig och skaffa barn. Eftersom man fick se (i en drömsekvens) hur Jesus hade ett barn betydde det ju han han måste ha gjort DET och det var ju fruktansvärt.
Jag bara antar att han frestades även i detta.
Kommer tyvärr inte ihåg hur bra den var men jag har länge varit sugen på att se om den.
Willem Dafoe som Jesus och en alldeles underbar filmmusik av Peter Gabriel.
Den var väldigt kontroversiell i slutet på 80-talet pga att det antyddes att Jesus skulle ha varit frestad att kliva ner från korset, gifta sig och skaffa barn. Eftersom man fick se (i en drömsekvens) hur Jesus hade ett barn betydde det ju han han måste ha gjort DET och det var ju fruktansvärt.
Jag bara antar att han frestades även i detta.
Kommer tyvärr inte ihåg hur bra den var men jag har länge varit sugen på att se om den.
Fredrik Liljenberg
En brandgul Speedster
En brandgul Speedster
Lite OT
Jag kan starkt rekommendera "Aposteln"
En film om en amerikansk frikyrkopastor som felar mest hela tiden men som ändå verkligen lever för Gud.
Scenen när han på flykt undan polisen tvärnitar och knäböjer mitt i ett vägskäl för att be om vishet om vilken väg han skall ta är helt obetalbar.
Jag önskar att det kunde vara så självklart för mig själv.
Jag kan starkt rekommendera "Aposteln"
En film om en amerikansk frikyrkopastor som felar mest hela tiden men som ändå verkligen lever för Gud.
Scenen när han på flykt undan polisen tvärnitar och knäböjer mitt i ett vägskäl för att be om vishet om vilken väg han skall ta är helt obetalbar.
Jag önskar att det kunde vara så självklart för mig själv.
Fredrik Liljenberg
En brandgul Speedster
En brandgul Speedster