Imorse gjorde jag ett (jobb)igt misstag.

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

David Alesand
Dunderpostare!

Imorse gjorde jag ett (jobb)igt misstag.

Inlägg av David Alesand »

Jag kör ju buss och imorse började jag kl04.59. Jag vaknade och tittade på klockan och upptäckte att den redan var tjugo över. Upp ur sängen, gjorde mig snabbt i ordning och hoppade upp på cykeln. Jag såg på mobilen att jag skulle hinna precis om jag trampade på lite mer. Ungefär halvvägs kollade jag hur jag låg till. Såg bra ut. Jag kom till garaget och hämtade bussens körschema och fick en buss tilldelad. När jag satt i bussen och precis skulle backa ut ringer alarmet i mobilen inställt på 04.15. Först fattade jag ingenting. LÅngsamt förstod jag att jag vaknat till och sett minuterna på väckarklockan och rusat upp - kl 03.20!

Kan ju säga att det varit lite sömnigt idag...
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Vad härligt!
Larsson
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Larsson »

Hahhahahah!
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Vilken höjdare, grymt bittert att inse sitt misstag vid den tidpunkten.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
chrisse
Postar så det viner...

Inlägg av chrisse »

gjorde samma tabbe när jag skulle upp och köra mjölkbil en morgon fast
jag upptäckte misstaget innan jag hann åka hemifrån
BMW 520 diesel finbilen
Ford Express ladugårdsbilen
Ford Anglia 101E deluxe -59 projekt
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

chrisse skrev:gjorde samma tabbe när jag skulle upp och köra mjölkbil en morgon fast
jag upptäckte misstaget innan jag hann åka hemifrån
Då är det ganska fint att smita tillbaka till den varma och goa sängen igen. Värre är det när man redan är på plats... usch.

För mig brukar det dock bli tvärtom, att man tror att det är lugnt fast man är 1 timme sen :roll:
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Henke
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Henke »

Jag gjorde samma sak en lördag. Vaknade och trodde jag försovit mig så jag skyndar ut till bilen och börjar åka, på vägen dit kommer jag på att det är lördag och jag jobbar inte lördagar:). Det var riktigt skönt att krypa ner i sängen igen när jag tagit mig hem
KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil
David Alesand
Dunderpostare!

Henke skrev:Jag gjorde samma sak en lördag. Vaknade och trodde jag försovit mig så jag skyndar ut till bilen och börjar åka, på vägen dit kommer jag på att det är lördag och jag jobbar inte lördagar:). Det var riktigt skönt att krypa ner i sängen igen när jag tagit mig hem
Haha! Det är nästan värre, helt fel dag. Jag åkte ut till ändhållplatsen och ställde mobilen på ett nytt alarm och la mig längst bak i bussen. Kände mig lite som en lodis (eller vad vet jag hur dom känner sig). Sov gjorde jag inte, kanske för att jag hann veva i mig en kaffe innan jag tog ut bussen.

Kul att höra att man inte var ensam.
David Alesand
Dunderpostare!

Intressant är ju att jag kollat på väckarklockan, köksklockan och flera gånger på mobilen utan att se att den var 03-nånting.
Postchaffisen
Superpostare!

Inlägg av Postchaffisen »

Underbara misstag allihop.

Vi hade en på posten i Uddevalla som berättade om en kollega han hade i gbg. Denne kom till jobbet som vanligt vid halv 6 eller när dom nu började, körde fram skåpbilen mot porten för att köra in o lasta men porten gick inte upp. Då gick han runt byggnaden o allt var släckt o låst osv. Han fattade först ingenting förrän det plöstligt slog honom:
- "Det är ju julafton idag!!"

HAHA, så bra miss.
//Markus Mattsson
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

David Alesand skrev:Intressant är ju att jag kollat på väckarklockan, köksklockan och flera gånger på mobilen utan att se att den var 03-nånting.
Ja visst är det häftigt att man mitt i ala rutiner bara tittar på minutvsaren, för det är ju den som är intressant.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Tyckte att det hände mig flera gånger i högstadiet att man vaknde med ett ryck, ser att solen står VÄLDIGT högt och så tänker man
-Men NAAAAEEEE :bang2: nu har jag förso.....nej just det :think2: det är ju lördag :dance:
Skriv svar