Något har hänt med min stationära dator.
När jag startade den i morse så gick den igång men strax innan den skulle ladda Windows så blir skärmen svart och det bara blinkar en markör uppe i vänstra hörnet.
_ <----Så här fast blinkande
Inget händer efter detta. Den bara står och blinkar. Vad kan ha hänt?
Jag har kollat i båda cd-rom enheterna och det sitter inte någon skiva i där.
Sitter ingen diskett i diskettenheten heller.
Tog ett foto inne i datorn jag kan se en viss skillnad mellan vissa "prylar" på kretskortet.
Daniel Magnusson skrev:Hoppar bios igång?
Alltså räknar den upp ramminnet och kollar vilka kort och sånt som sitter i datorn?
Kondensatorerna på bilden ser ju lite ledsna ut men det är lite svårt att säga på en bild såhär...
Luktade det bränt? Man brukar säga att det är den vita röken som driver en dator för när den försvinner så slutar datorn att funka.
Vad vi vet så har det inte luktat bränt. Datorn står på i stort sett hela dagarna.
Frugan använde datorn senast i torsdags kväll och då fungerade den utan problem.
Dock har vi märkt att datorn blivit lite segare den sista tiden.
Bios!!!??? Du menar det som kommer upp i början där det står vad datorn innehåller med minne och allt?
Det kommer upp och sedan blir det svart med en blinkande markör som jag skrev ovan.
Eklånge skrev:Nej så ska det inte se ut, men det kan fungera ändå.. Jag hade liknande problem på ett kort ett tag.. Det gick ett ganska länge innan det la av..
Då tar jag det som att jag skall börja leta upp en ny dator eller?
Hur gör jag för att kunna komma åt det som finns på hårddisken?
Vi har tagit en massa bilder på vår lilla pojk Anton. Hade ju varit mycket ledsamt om man förlorat dom bilderna.
Eklånge skrev:Nej så ska det inte se ut, men det kan fungera ändå.. Jag hade liknande problem på ett kort ett tag.. Det gick ett ganska länge innan det la av..
Då tar jag det som att jag skall börja leta upp en ny dator eller?
Hur gör jag för att kunna komma åt det som finns på hårddisken?
Vi har tagit en massa bilder på vår lilla pojk Anton. Hade ju varit mycket ledsamt om man förlorat dom bilderna.
De är nog inte HD;n som kraschat utan de är något annat! HD;n kan du ta ut, sätta den i en ny dator o får på så vis behålla de som finns på disken! Annars brukar man kunna lämna in diskar till olika företag som kan hjälpa till med sånt, att behålla bilder osv...
Lycka till Mae!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Jag köpte en 250 Gb för 1000:- innan jul Borde finnas mycket billigare.
Viktiga dokument ska man spara på minst två olika ställen, även en extern hårddisk kan gå sönder eller bli smittad av virus. Dessutom kan brand eller stöld ta allt också. Två olika platser i huset ska det sparas på.