Ulf Ekman anmäld för hets mot folkgrupp!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Ulf Ekman anmäld för hets mot folkgrupp!
Läste detta på Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 34,00.html
Det är ju inte klokt att man kan bli anmäld för att man predikar om det som står i bibeln.
Det är ju inte klokt att man kan bli anmäld för att man predikar om det som står i bibeln.
-
- Normal postare
- Kontakt:
Re: Ulf Ekman anmäld för hets mot folkgrupp!
Hmmm ... känns som att det som är skrivet i bibeln är på "G" att hända , hur sjukt det än må vara . Detta kommer att förmodligen "trappas upp" ännu mer .Mae skrev:Läste detta på Aftonbladet:
9-5 Aero SportCombi Aut. (350hk@440Nm)
Allt om bilen : www.prmperformance.com
Livets utmaning : "Älska din nästa som dig själv "
-
- Legend!
- Kontakt:
Jag kan också tänka mig att han sagt lite mer än citerat från bibeln. Men samtidigt får man ju anta att det förmodligen varit nån partisk person som hört han predika och sen vet man ju hur överdrifterna börjar flöda. Därefter spär aftonbladet på å det grövsta och sen är det hela igång.
Tror inte detta är så allvarligt som det låter. Sen är det ju inget förvånande att sånt här händer i dessa tider.
Tror inte detta är så allvarligt som det låter. Sen är det ju inget förvånande att sånt här händer i dessa tider.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Det låter intressant, tror inte heller att det var så allvarligt som det skrivs. Ulf Ekman ær en vis person som vet vad han talar om. Och att han skulle ha "piskat upp en hatisk stæmning" har jag svårt att tro. Vi får væl se vad som hænder.
Viktor Rommedahl
Jag önskar inte se fler trimmade bilar. Jag vill se fler trimmade människor!
Jag önskar inte se fler trimmade bilar. Jag vill se fler trimmade människor!
jag har inte tyckt om ulf ekman/livets ord pga att jag hört om www.ulfekamn.org (att det är hemsidan för livets orD), tills jag kollade själv och så är inte fallet. efter det här börjar jag tycka om honom.
världen är sjuk. man får inte tycka som man vill längre... usch!
världen är sjuk. man får inte tycka som man vill längre... usch!
[Joel Christoffersson]
Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Håller med! Uffe är en otroligt lärd man. Gillar honom skarpt!aussi skrev:Det låter intressant, tror inte heller att det var så allvarligt som det skrivs. Ulf Ekman ær en vis person som vet vad han talar om. Och att han skulle ha "piskat upp en hatisk stæmning" har jag svårt att tro. Vi får væl se vad som hænder.
Sedan så ska man ju inte glömma att det är aftonbladet som skrivit artiklen.
Konstigt att inte vissa homosexuella blir anmälda för hets mot folkgrupp när dom jämställer kristna med nazister.
-
- Postar så det viner...
- Kontakt:
-
- Superpostare!
-
- Normal postare
- Kontakt:
Amen ..RFC Roger skrev:OK vänner, var beredda att kämpa den goda kampen, det blir bara tuffare med tiden. Ett nätverk av kristna vänner och kontakter blir allt viktigare.
"Ljuset lyser i mörkret och mörkret har INTE fått makt därmed"
Vad jag har hört så uppfyller inte dom homosexuella kriterierna för att vara en folkgrupp heller.Postchaffisen skrev:För att kristna inte räknas som folkgrupp kanske??Mae skrev:Konstigt att inte vissa homosexuella blir anmälda för hets mot folkgrupp när dom jämställer kristna med nazister.
JAg tror kristna bara räknas som en grupperingen, men inte folkgrupp. Men jag kan ju gissa fel
-
- Superpostare!
Kanske det, men nu har man iaf blivit upptagen som folkgrupp i laglig mening.Mae skrev:Vad jag har hört så uppfyller inte dom homosexuella kriterierna för att vara en folkgrupp heller.Postchaffisen skrev:För att kristna inte räknas som folkgrupp kanske??Mae skrev:Konstigt att inte vissa homosexuella blir anmälda för hets mot folkgrupp när dom jämställer kristna med nazister.
JAg tror kristna bara räknas som en grupperingen, men inte folkgrupp. Men jag kan ju gissa fel
//Markus Mattsson
-
- Legend!
Läs domen så har Du citat nedskrivnaNeider skrev:Anders Toll skrev:En pastor på Öland är redan dömd till en månads fängelse för ungefär samma sak.janolov skrev:Vilken pastor blir nästa? Kan ju i princip vara vem som helst.
Så Uffe är inte unik.
Är det någon som vet exakt vad pastorn på Öland sa?
http://dagen.se/pdf/Dom00.pdf
-
- Normal postare
- Kontakt:
Vart går gränsen för om man kan bli "åtalad" eller inte , måste man stå inför 1,2 eller hur många då o sen räcker det att man säger att homosexuella är syndare eller vad ?