Aftonbladets "sektlista"
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Aftonbladets "sektlista"
Hittade denna lista på aftonbladet nu efter mordet utanför uppsala, tänkte höra lite vad ni tycker om den.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 47,00.html
Den jag är mest överraskad över är att vineyard är med. men förklaringen kan vara det som står om 2 delar av vineyard och att jag bara har läst om den frikyrkliga delen.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 47,00.html
Den jag är mest överraskad över är att vineyard är med. men förklaringen kan vara det som står om 2 delar av vineyard och att jag bara har läst om den frikyrkliga delen.
Robert Gustafsson
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Allt som stod där va ju inte helt fel men inte rätt heller.
Idag så är de mycket att allt ska fara med sån fart, "go" o mycket tjoande o "skrikande"... Inne i kyrkan kanske de funkar men går man utanför kyrkans dörrar så, DE FÅ som vågar stå på sig att fortsätta me allt de där utanför kyrkan kommer snart springa in i en vägg, men de är kanske bättre än att leva på moln innanför kyrkans väggar för att sen gå ut och vara en HELT annan människa.
Nu bor jag i norrland och här är allt mycket lugnare (vad jag hört) än vad de är i södra Sverige o kanske reagerar på ett annat sätt!
MEN, de viktigaste är att vi alla tror på samma sak och att vi står för de vi tycker!
Peace!
Idag så är de mycket att allt ska fara med sån fart, "go" o mycket tjoande o "skrikande"... Inne i kyrkan kanske de funkar men går man utanför kyrkans dörrar så, DE FÅ som vågar stå på sig att fortsätta me allt de där utanför kyrkan kommer snart springa in i en vägg, men de är kanske bättre än att leva på moln innanför kyrkans väggar för att sen gå ut och vara en HELT annan människa.
Nu bor jag i norrland och här är allt mycket lugnare (vad jag hört) än vad de är i södra Sverige o kanske reagerar på ett annat sätt!
MEN, de viktigaste är att vi alla tror på samma sak och att vi står för de vi tycker!
Peace!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Fast den här gången så tyckte ja att de hänvisade till han prästen som hade skrivigt den där boken. All information kom ju därifrån. Fast just att bara plocka information från ett ställe så.. Det är ju illa.. så kontentan är ju att aftonbladet är lika kass som vi alltid kommer fram till!samuel skrev:Aftonbladet visar återigen sin kompetens.
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
DAGSTIDNINGAR
För ca 12 år sedan kom det ut en artikel i Aftonbladet och Expressen där jag visste om fakta. 50% av det som stod var fel, undrar om det är bättre idag? Köper nästan aldrig skäpet, de suger dock upp olja ganska bra. Journalist verkar vara ett svårt yrke för den som vill berätta sanningen utan extra pynt!
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil
Chevrolet V8 thunder!
Chevrolet V8 thunder!
mmmm, att man orkar bry sig... svenskarna bryr sig iaf inte vad man tillhör för samfund...vi är alla lika "tokiga", kan föreställa mig att jesus o hans gäng blev kallade för sekt redan för 2000 år sedan... Men om vi kom överens om att sverige är ett "kristet" land så är ju drygt 9 miljoner andra lika tokiga som jag...eller?
det är egentligen helt fel att kalla sverige för ett kristet land.Nb skrev:mmmm, att man orkar bry sig... svenskarna bryr sig iaf inte vad man tillhör för samfund...vi är alla lika "tokiga", kan föreställa mig att jesus o hans gäng blev kallade för sekt redan för 2000 år sedan... Men om vi kom överens om att sverige är ett "kristet" land så är ju drygt 9 miljoner andra lika tokiga som jag...eller?
det finns för mycket som talar mot det. beslut om lagar i riksdagen osv. mest förvånad blev jag när jag fick höra att Göran Persson tackade nej till förbön för riksdagen.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
-
- Legend!
- Kontakt:
Han kanske inte visste vad dom skulle skriva innan han pratade med dom, men såhär står det på AB:Porsche Daniel skrev:Författaren till boken ber om ursäkt i dagens Dagen, för att det kunde misstolkas.
Det var som vanligt en praktikant eller nåt på AB som inte hade läst boken och kollat upp fakta.
"Fotnot: Boken "Att leka med elden" gavs ut 1998, men enligt Karl-Erik Nylund stämmer beskrivningen av de kristet anknutna sekterna i dag."
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Äger en Bmw, kör en Volvo
Fast enligt detta är vineyard fortfarande en manipulativ sekt????
suck.. fast iofs stod de nåt om nån delning osv.. nån som har mer koll??
Jag var med ett år i vineyard gtb så de håller ja inte med om iaf.
För övrigt.. om själva knutbygrejen:
Prata med en kompis igår som var med i knutby tills 95 ungefär. Då hade 'kristi brud' precis kommigt in o härjat så de drog när de blev för mycket. I vilket fall så sa hon som så att de är otäckt att läsa kvällspressen o inse att allt är sannt och att de i vissa fall tom. kunde tagit i mer o de ändå hade varit som de var i verkligheten.
suck.. fast iofs stod de nåt om nån delning osv.. nån som har mer koll??
Jag var med ett år i vineyard gtb så de håller ja inte med om iaf.
För övrigt.. om själva knutbygrejen:
Prata med en kompis igår som var med i knutby tills 95 ungefär. Då hade 'kristi brud' precis kommigt in o härjat så de drog när de blev för mycket. I vilket fall så sa hon som så att de är otäckt att läsa kvällspressen o inse att allt är sannt och att de i vissa fall tom. kunde tagit i mer o de ändå hade varit som de var i verkligheten.
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
Låter som han kommer få sina öron varma igen.. fast den dementeringen som de rota fram igår på dagen tog ju inte upp några namn.Mae skrev:Ähum! Betyder detta att han fortfarande tycker att Livets Ord är en sekt?
Sen tror jag de var så att han menade på att en sekt var nåt som skiljde sig mot frikyrkan, men den behövde ändå inte vara manipulativ. Sen skulle de då finnas manipulativa sekter med. Rätt smart o ha en sån definition om de nu var så.. NOT! Sekt klingar ju så där lagom vackert..
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
-
- Legend!
- Kontakt:
Nu sticker jag nog in huvudet i elden rejält.Mae skrev:Ähum! Betyder detta att han fortfarande tycker att Livets Ord är en sekt?
Livets Ord har en historia som inte är helt bra kanske... Hurvida det är så nu vill jag inte uttala mig om, men det har inte alltid varit bra och sunt uppe i Uppsala. Kan ju vara därför han inte vill stryka LO.
Tror säkert att de har blivit bättre.
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Team GMBH Rennsport
Hmm är det första gången du hör att livets ord är en sekt? Dom är jag inte förvånade över att dom står med på listan inte för jag har så mycket egna erfarenheter av dom men det är ju int eförsta gången man hör att dom är sektliknande......Mae skrev:Ähum! Betyder detta att han fortfarande tycker att Livets Ord är en sekt?
Robert Gustafsson