Startmotor!

Annonsera efter bilar och tillbehör.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Startmotor!

Inlägg av Nicke Nyman »

Startmotor till en og900 S 16v -90 köpes SNARAST!!! Måste ha en NUUU!!! Ge mig ett bra pris så köper jag o den ska vara hel o fungera felfritt!!!
Skicka ett PM eller ring! 070-2403693

Peace! 8)

Nicke
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
André
Megapostare!

Re: Startmotor!

Inlägg av André »

TurboNicke skrev:Startmotor till en og900 S 16v -90 köpes SNARAST!!! Måste ha en NUUU!!! Ge mig ett bra pris så köper jag o den ska vara hel o fungera felfritt!!!
Skicka ett PM eller ring! 070-2403693

Peace! 8)

Nicke
Om det är den som sitter i bilen (vilket jag antar) så borde den gå att laga. Solenoiden som lagt av?
Finns en gubbe i Umeåtrakten som lagar startmotorer för någon hundralapp, dessvärre kommer jag inte ihåg namnet på honom. Hör med GtiMange om han kommer ihåg vem det var.
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Vadå sitter i bilen? Den sitter ju på motorn. Ingen aning om vad de är som gått sönder men nåt är de iaf!! Får väl åka på skroten i värsta fall o fråga om en där, men dom har NOLL koll på vad dom har!

Soggy... :-?
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
André
Megapostare!

Inlägg av André »

TurboNicke skrev:Vadå sitter i bilen? Den sitter ju på motorn. Ingen aning om vad de är som gått sönder men nåt är de iaf!! Får väl åka på skroten i värsta fall o fråga om en där, men dom har NOLL koll på vad dom har!

Soggy... :-?
Med "sitter i bilen" avsåg jag den startmotor som är placerad i just Din SAAB!
(Vad gäller startmotorns geografiska placering är jag väl medveten om denna då jag bytt startmotor flera gånger på olika SAABar genom åren)

"Klickar" det till när Du försöker starta? Troligen solenoiden som lagt ner verksamheten alternativt "dålig jord".

Drar den runt startmotorn över huvud taget? Om så är fallet så är det förmodligen något annat än startmotorn som är trasigt.

Har Du kollat att den är ordentligt jordad? Om inte så har jag ett dunderförslag som kan hjälpa, ge Dig på de kablar/kontakter som startmotorn är ihopkopplad med, använd 5-56, se även till att det inte ärgat ihop någonstans. Viktigast är den jordade!

En sista variant som fungerar ibland, om nöder kräver det, är att hamra på startmotorn med, just det, en hammare eller liknande. :wink:

Sista utvägen www.bildelsbasen.se
Skriv svar