B23ET, B21ET
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2787
- Blev medlem: 30 jan 2002 01:00
- Ort: Råslätt, Jkpg
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2787
- Blev medlem: 30 jan 2002 01:00
- Ort: Råslätt, Jkpg
Testa: www.turboperformanceclub.com
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2787
- Blev medlem: 30 jan 2002 01:00
- Ort: Råslätt, Jkpg
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2787
- Blev medlem: 30 jan 2002 01:00
- Ort: Råslätt, Jkpg
En B23ET (inte B230ET) och den har suttit från början i bilen...med turbo. har ingen aning hur långt den har gått, men med tanke på att den suttit i en 240, är väl inte 20000+ mil omöjligt...
Hur mycket går det att få upp en sån i (hk)(nm)?...utan allt för mycket modifieringar?
Hur mycket går det att få upp en sån i (hk)(nm)?...utan allt för mycket modifieringar?
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
Heter den B23ET så är den tillverkad före -85. Då kom B230 motorerna, de skiljer sig lite i vevpartiets uppbyggnad. Tunnare kolvringar, längre stakar och smalare lager bla. Detta för att minska friktionen och bränsleförbrukningen. Dessutom slår ventilerna i kolvarna om kamremmen går av, mindre bra. 240 hade väl aldrig B23 ET såvittt jag vet, fanns bara med B21 ET/FT.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare