Dator som server
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Dator som server
Jag är ute efter en billig dator att ha som CS-server, webserver och ventrilo till våran klass... har lite krav:
*minst 300mhz
*minimum 256mb
*ingen skärm/tangentbord och mus
*minst 300mhz
*minimum 256mb
*ingen skärm/tangentbord och mus
/Fredrik A
Du lär aldrig i livet få en cs server på en 300 att funka lagg fritt. Ventrilio funkar nog dock fint. kör server på min gamla 120 till ventrilio. den står på 10 veckor utan omstart me ventrilio och bouncer på. Men en cs server så måste du ha mycket cpu och myyyycket minne för att de ska funka bra. Sen om ni ska spela över internet så behöver du helst 10 mbits lina med. det går tyvärr inte med telia lina eller knappt bostream längre. Sånt är livet. gl.
för att spela räcker nog en 300. men det var ju bara minimi (?). om du ska ha en server så behöver du nog något bättre. som sagt innan, minst 1 GHz. inte mindre.Flate skrev:233mhz tror jag 200mhz på halflife iaf
[Joel Christoffersson]
Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
-
- Legend!
- Kontakt:
Jag kör TG på en server som bara är på 200mhz och 64mb minne. Provade att köra IKTAB på den men då hackade det rätt rejält. Men fluchar man minnet kommer man upp i 800cykloper i minuten utan problem vilket räcker lätt till 10 användare. Däremot är det lite problem med snorkeln när man joinar på 3G-servern. Särskilt om alla ska använda samma snorkel. Fast jag tror det funkar bättre om man kör Dos 6.0 på servern och linkar ihop den med en 350HD75:a, jag vet en som gjort det och där går det felfritt på alla rek. han gjort. Fast allra bäst vore en LT31:a med 17"
Hallå grabbar. Skaffa en bil och lär er trimma eller nåt. Mycket nyttigare än att sitta å spela på datorn hela dagarna!!!!

Hallå grabbar. Skaffa en bil och lär er trimma eller nåt. Mycket nyttigare än att sitta å spela på datorn hela dagarna!!!!

BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Legend!
- Kontakt:
Seså, inte vara elak nu, alla har vi olika intressen. Fast vänta nu, det här är ju ett forum för motorintresserade...Lotus Samuel skrev:Hallå grabbar. Skaffa en bil och lär er trimma eller nåt. Mycket nyttigare än att sitta å spela på datorn hela dagarna!!!!![]()
![]()

[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
Säger du som ställer dina frågor om Windows 2003 serverLotus Samuel skrev:Jag kör TG på en server som bara är på 200mhz och 64mb minne. Provade att köra IKTAB på den men då hackade det rätt rejält. Men fluchar man minnet kommer man upp i 800cykloper i minuten utan problem vilket räcker lätt till 10 användare. Däremot är det lite problem med snorkeln när man joinar på 3G-servern. Särskilt om alla ska använda samma snorkel. Fast jag tror det funkar bättre om man kör Dos 6.0 på servern och linkar ihop den med en 350HD75:a, jag vet en som gjort det och där går det felfritt på alla rek. han gjort. Fast allra bäst vore en LT31:a med 17"
Hallå grabbar. Skaffa en bil och lär er trimma eller nåt. Mycket nyttigare än att sitta å spela på datorn hela dagarna!!!!![]()
![]()

Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
Äger en Bmw, kör en Volvo
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt: